کاهش وزن و تناسب اندام

کاهش وزن سریع

کاهش وزن سریع

رژیم لاغری سریع و کاهش وزن با مواد غذایی حاوی فیبر

افرادی که دارای اضافه‌ وزن هستند می‌توانند از طریق کاهش وزن به اندام اید‌ه‌آل خود برسند و سطح سلامت خود را ارتقا دهند. کاهش وزن، تغییر سبک زندگی و حفظ آن می‌تواند یک روند دشوار و خسته‌کننده  باشد. رژیم‌های کوتاه‌مدت، ناسالم و شدید، روش‌های معقولی برای کاهش وزن نیستند واغلب منجر به اختلال در سلامت فرد می‌شود. کاهش وزن ازآشپزخانه شروع می شود، آنچه شما می‌خورید بیشتر از ورزش کردن بر کاهش وزن شما اثر دارد. ممکن است شما مرتباً ورزش کنید اما اگر رژیم غذایی مناسبی نداشته باشید، وزنتان تغییری نخواهد کرد. تغذیه در روند کاهش وزن بایستی به صورت تدریجی و متعهدانه  در طول یک رژیم غذایی متعادل و سبک زندگی سالم رعایت شود. غذاهای مختلف مسیرهای متابولیکی مختلفی را در بدن طی می‌کنند که می‌توانند بطور گسترده بر احساس گرسنگی، هورمون‌ها و میزان کالری که ما می‌سوزانیم، تاثیر داشته باشند. بدن شما برای ورزش کردن به انرژی نیاز دارد و منبع این انرژی مواد‌غذایی است. به همین دلیل بعضی افراد هنگام ورزش‌کردن احساس گرسنگی بیشتری می‌کنند. اگر شما نتوانید یک رژیم غذایی متعادل از غذاهای سیر‌کننده داشته‌باشید، این موضوع برای شما برعکس عمل می‌کند و باعث افزایش وزنتان می‌شود.

معرفی سریع ترین رژیم های لاغری ؛ هفته ای 5 کیلو کاهش وزن

در این بخش از مقاله سعی داریم با معرفی سریع ترین رژیم های لاغری شما را در رسیدن به وزن دلخواه یاری کنیم. رژیم های لاغری مختلفی موجود می باشد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. ولی آنچه که مهم است قبل از انتخاب یکی از سریع ترین رژیم های لاغری باید توجه کنید آیا این نوع رژیم مناسب شما است یا نه؟
قبل از شروع هر گونه رژیم لاغری ابتدا لازم است بررسی های مطلوب انجام شود، حتی در این زمینه می توانید با پزشک خود نیز مشورت کنید. ما سعی کرده ایم در این بخش 3 تا از سریع ترین رژیم های لاغری را مورد بررسی قرار دهیم و اطلاعاتی در مورد مزایا و معایب آن ها را مطرح کنیم

کاهش وزن سریع در یک هفته

آیا آیا کاهش وزن ۵ کیلوگرم در یک هفته امکان پذیر است؟در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله، میتوان در یک هفته ۵ کیلوگرم هم لاغر شد اما ما توصیه به این نوع کاهش وزن نداریم.در ابتدا باید بدانید که کاهش وزن سریع در یک هفته چندان برای سلامتی شما مناسب نیست، اما اگر کماکان به این نوع کاهش وزن اصرار دارید در ادامه با ما همراه باشید.رژیم های لاغری کوتاه مدت را رژیم های تصادفی هم میگویند، به این معنی که فرد تصمیم به گرفتن رژیم میکند و پس از رسیدن به وزن ایده آل رژیم لاغری خود را رها میکند و به وزن قبل و یا حتی بیشتر بر میگردد. بعلاوه بخاطر محدودیت های غذایی شدید این نوع رژیم ها در افرادی که مبتلا به اختلال خوردن هستند مشکلاتی را برای فرد به وجود می آورد.بنابر این رژیم لاغری سریع و چربی سوزی های ۵ کیلوگرم در هفته از نظر سلامتی و راحتی و همینطور قابلیت ادامه دادن در بلند مدت مناسب نیستند.در کاهش وزن سریع بیشتر وزنی که از دست میدهید بخاطر از دست دادن آب بدن است و در واقع شما چربی سوزی نکرده اید، این مساله بدین دلیل است که شما به راحتی و بدون عوارض نمیتواند ۵ کیلوگرم کاهش وزن در یک هفته داشته باشید.(۱)بعلاوه در کاهش وزن سریع بخاطر کاهش سطح انسولین گلیکوژن ذخیره شده در عضلات برای تامین گلوکز بدن آزاد میشوند و مورد استفاده قرار میگیرند، گلوکز به اندازه ۳ برابر وزن خود آب ذخیره میکند، در نتیجه با مصرف گیلکوژن مقدار زیادی نیز آب آزاد شده و از بدن دفع میگردد. کاهش سطح انسولین سبب دفع سدیم اضافی از بدن میگردد که خود باعث دفع آب از بدن و در نتیجه کاهش وزن میگردد.(۲، ۳، ۴)به جای کاهش وزن سریع ما به شما توصیه میکنیم که از رژیم لاغری استاندارد استفاده کنید.با همه این اوصاف اگر به دنبال کاهش وزن سریع هستید در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا راهکار لاغری سریع در یک هفته را در اختیار شما قرار دهیم:
کاهش کالری دریافتی مهم ترین قدم در کاهش وزن و لاغری است. اگر شما کالری کمتری نسبت به کالری ای که مسوزانید دریافت کنید کاهش وزن خواهید داشت.(۱۰)راهکار های زیر را برای کاهش کالری دریافتی و لاغری سریع میتوانید به کار گیرید:

راههای کاهش وزن سریع؛ چگونه خیلی سریع وزن کم کنیم؟

کاهش وزن، کم کردن وزن، کاهش وزن سریع، راههای کاهش وزن، وزن کم کردن, كاهش وزن، وزن كم كردن سريع، كم كردن وزن سريع، راه های کاهش وزن، برای کاهش وزن, کاهش وزن، …

آشنایی با بهترین روش لاغری + ۸ نکته اصولی برای کاهش وزن موثر

طبق آخرین آمار سایت سازمان بهداشت جهانی (WHO) در جهان حدود ۱.۹ میلیارد نفر دچار اضافه وزن و چاقی هستند. ۳۹ درصد کل این افراد، بزرگسال هستند که متاسفانه درصد زیاد و نگران کننده ای هست. سازمان بهداشت جهانی می‌گوید افرادی که به هر میزانی اضافه وزن و چاقی دارند باید حتما با کمک روش های سالمِ لاغری، در محدوده وزنی نرمال قرار بگیرند در غیر این صورت حتی جانشان هم ممکن است به خطر بی افتد.
به صورت علمی و بر اساس نتیجه فرمول شاخص توده بدنی نیز، اگر نتیجه تقسیم وزن شما بر قد (به توان ۲) عددی بین ۲۵ تا ۲۹.۹ باشد این یعنی شما اضافه وزن دارید و اگر این عدد برابر ۳۰ و بالاتر از آن باشد یعنی شما چاق هستید.

رژیم کانادایی اصلی 13 روزه + 10 کیلو لاغری در یک ماه

شمایی که دغدغه لاغری سریع دارید، حتما اسم رژیم کانادایی به گوشتان خورده. رژیمی که مدعیِ ۱۰ کیلو کاهش وزن در کمتر از نصف ماه رو داره! طبق گفته مخترعان رژیم کانادایی، سطح متابولیسم در طول این مدت کوتاه به کلی تغییر می‌کند. حتی چربیِ جمع‌شده زیر بافت‌ها هم آب می‌شود!
خانه » تغذیه » رژیم کانادایی اصلی 13 روزه

20 اشتباه بزرگ که مانع کاهش وزن تان می شود

من که ورزش می کنم، من که رژیم می گیرم، من که همیشه نیمی از غذایم را نمی خورم، پس چرا لاغر نمی شوم؟ در حقیقت اینها سؤالاتی است که تقریبا همه افرادی که برای کاهش وزن تلاش می کنند، از خود می پرسند و دائم به دنبال راه های کاهش وزن میگردند. حقیقت این است که هیچ مشکلی بی دلیل نیست و حتما این افراد مرتکب اشتباهایی می شوند که از آن بی اطلاع هستند. برای کاهش وزن سریع به این نکات توجه کنید.
اشتباهاتی که مانع کاهش وزن می شوند

برنامه فنون کاهش وزن سریع (کامل)

کاهش وزن، کم کردن وزن، کاهش وزن سریع، راههای کاهش وزن، وزن کم کردن, كاهش وزن، وزن كم كردن سريع، كم كردن وزن سريع، راه های کاهش وزن، برای کاهش وزن, کاهش وزن، …
منبعبرای مشاهده مقالات بیشتر کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا